Cały czas jedną z najpopularniejszych reklam na rynku jest reklama telewizyjna. Stanowi ona skuteczną promocję marki, zwiększa sprzedaż, ale jednocześnie jest najdroższą formą obecnie spotykaną. Dziś skupmy się na tym jak zostaje ona tworzona. 

SCENARIUSZ

Podstawowym krokiem przy budowaniu scenariusza jest wyznaczenie sobie konkretnego celu, jaki ma spełniać dany film reklamowy. Może to być promocja konkretnego produktu, budowanie marki, czy kreowanie wizerunku firmy. Następnie należy zadać sobie pytanie, jakiego przekazu oczekuje klient zamawiający reklamę. Czy należy podkreślić walory techniczne produktu, przedstawić nowy produkt bardzo znanej firmy, czy też zwrócić uwagę na aspekt doskonałej jakości przy umiarkowanej cenie itd.

Reklama: Agencja interaktywna Bydgoszcz

PRODUKCJA

Kiedy wiadomo, jakie cele stawiamy reklamie, możemy wybrać jedną z motywacji, będącą podstawą scenariusza. Mając już poprawnie skonstruowany scenariusz przechodzi się do cyklu produkcji.

Jeśli chodzi o zezwolenie na produkcję, to nie obowiązuje szczegółowy przepis.

W Polsce jest kilka dobrych firm, profesjonalnie zajmujących się kręceniem filmów reklamowych. Profesjonalizm ten wiąże się z zatrudnieniem przygotowanych do tego rodzaju pracy osób oraz wyposażeniem w odpowiedni sprzęt ,który wymaga poważnych inwestycji.

Pamiętam jak całkiem niedawno byliśmy zalewani reklamówkami dostosowanymi do rynku zachodniego, które nie znajdowały w Polsce oddźwięku, a wręcz odstraszały kompletnym brakiem realności dla przeciętnej polskiej rodziny ( luksusowe wnętrza, egzotyczne krajobrazy) i zupełnie niedopasowanym dubbingiem. Cieszy mnie fakt, że coraz więcej reklam powstaje w Polsce.

Częściami składowymi przygotowania oraz produkcji spotu reklamowego jest odpowiednie dobranie aktorów, wybór miejsca, a następnie montaż oraz dołożenie odpowiedniej ścieżki dźwiękowej . Od tego kto będzie występował w reklamówce, zależy koszt produkcji całego spotu. Wiadomo, że w wielu przypadkach osoby znane i lubiane ( piosenkarze ,aktorzy ,sportowcy) pobierają kilkakrotnie wyższe gaże od osób nieznanych publiczne. Ale tez często popularność artykułu ( firmy, usługi) który reklamują, jest większa w porównaniu z podobnymi artykułami reklamowymi w inny sposób.